Aristo nieuws & tips

Een kijkje achter de schermen bij Aristo meeting center: Arthur, Location Manager van Aristo Utrecht Lunetten

Geschreven door Tessa van der Velden | 16-dec-2021 8:00:00

Neem een kijkje achter de schermen bij Aristo meeting center. Maak kennis met Arthur Hagenbeek, sinds 1 augustus 2021 Location Manager van Aristo in Utrecht Lunetten.

Wie is Arthur in een notendop?

Aangenaam, Arthur Hagenbeek. 44 Jaar geleden geboren, woonachtig in Maarsen-Dorp samen met mijn vrouw en twee kinderen van 12 en 15 jaar. Naast mijn gezin word ik ook blij van veel gezelligheid. En lekker eten en goede wijn horen daar ook zeker bij. Om een beetje in vorm te blijven, loop ik een aantal keer per week hard door de polders bij ons in de omgeving. Een goede manier om alles van me af te laten glijden en te trainen voor een volgende marathon. Een andere bezigheid waar ik graag mijn tijd insteek, zijn mijn honden. Zo hebben wij dit jaar een nest Berner Sennen-pups gehad, waar ik en mijn gezin veel plezier aan beleefd hebben!

Hoe ben je bij Aristo beland?

Ik heb hiervoor 18 jaar bij een vergelijkbaar familiebedrijf zoals Aristo gewerkt. Een hospitality-bedrijf met onder andere congres-, vergader- en trainingslocaties en twee hotels. De laatste jaren de overstap gemaakt naar de hotels binnen de groep als operationeel directeur. Door het Corona-virus ging het echter niet goed in de branche en dat heeft mij doen besluiten om op zoek te gaan naar een andere uitdaging. De horeca bleef mij nog steeds trekken en zo ben ik via een detacheringsbureau bij Aristo terecht gekomen.

Wat sprak je aan in Aristo?

Weer terug naar de zakelijke markt was voor mij duidelijk een must. Toen de vacature van Aristo voorbij kwam, was ik ook meteen enthousiast. En het meehelpen afronden van de verbouwing die in Utrecht Lunetten was opgestart, zag ik ook als een enorme uitdaging. Uiteindelijk voelde ik een oprechte klik tijdens mijn sollicitatiegesprek en sprak mij het open en informele karakter van Aristo enorm aan. Ook nu ik een paar maanden gestart ben in mijn functie, voelt het nog steeds als vertrouwd en merk ik dat iedereen betrokken is met elkaar. Iedereen wil elkaar helpen, een eigenschap die ik zelf ook heel erg in mij heb zitten.

Hoe ziet jouw gemiddelde werkdag eruit bij Aristo?

Mijn voornaamste verantwoordelijkheid is ervoor te zorgen dat zowel de gasten als de medewerkers niks tekortkomen. Dat iedereen blij de deur uitgaat en graag weer terug wilt komen. Een belangrijke taak met een groot team! Daarnaast spring ik momenteel operationeel bij op de werkvloer, daar waar het nodig is.

Een van de grootste voordelen van de verbouwing van de afgelopen zomer is dat het nu veel makkelijker is om overzicht te bewaren en snel te kunnen anticiperen op wat er op de werkvloer gebeurt. Dat maakt het voor alle medewerkers veel fijner werken. De ruimte ‘ademt’ meer en ook onze gasten ervaren de open en moderne ambiance als aantrekkelijk en prettig. Een bewezen vooruitgang!

Wat drijft jou het meeste als Location Manager?

Mijn belangrijkste drijfveer is toch wel het oplossingsgericht bezig zijn. Anticiperen op situaties die zich voordoen op de locatie. Er gebeurt namelijk altijd wel wat met zoveel gasten en speciale wensen. Ik houd van die dynamiek. Ik functioneer ook het beste als het helemaal volgeboekt is. Als de gasten aan het einde van de dag weer opgetogen vertrekken en al mijn collega’s lekker hebben gewerkt, dan is mijn dag ook goed.

De grootste uitdaging voor nu is het Corona-virus en alle maatregelen die daarbij horen. Gasten moeten elkaar veilig kunnen ontmoeten en dat vraagt de nodige aanpassingen en oplossingen op zo’n grote locatie als deze. De korte termijnoplossingen van nu vertalen naar een toekomstbestendige strategie, zodat we constructief kunnen werken aan een gezonde en veilige omgeving waar men elkaar kan blijven ontmoeten. Naast alle hybride oplossingen die we nu bieden, zullen gasten elkaar toch live willen ontmoeten. 

Daarnaast ook zeer belangrijk om te blijven investeren in onze medewerkers. We bieden veel trainingsmogelijkheden zodat men zich kan blijven ontwikkelen. Als er een stabiel gelukkig team staat, dan straalt dit zich ook uit naar onze gasten! Werkgeluk, zelfstandigheid en gastvrijheid zijn bijvoorbeeld zaken waar ik vaak heel bewust mee bezig ben.

Welke ervaring tot nu toe is jou het meest bijgebleven?

Mijn carrière bij Aristo is natuurlijk nog maar recent gestart, maar de ervaring van de verbouwing die ik voor een deel heb mogen meemaken, is wel iets wat een behoorlijke indruk op mij gemaakt heeft. Wat een intense coördinatie dat vereiste! Zo’n groot opgezet project en de afstemming met alle aannemers, onderaannemers en andere leveranciers. Er zaten dagen tussen dat we hier wel 30 tot 40 man hadden rondlopen. Een bijzondere en leerzame ervaring!

Wat voor ambities heb je voor Aristo Utrecht Lunetten?

In deze tijd is het vooral moeilijk om aan meer Aristo-toppers te komen voor mijn team met dezelfde skills en drive als mijn huidige teamleden. Ambitie nummer 1 is dan ook om het team uit te breiden en snel een stabiel team te verkrijgen. Teamleden die gastvrijheid ademen, op elkaar ingespeeld zijn en het creëren van een optimale klantbeleving als een topsport zien.

Wat maakt Aristo voor jou Aristo?

Voor mij is dat de flexibiliteit van de organisatie en alle medewerkers. Altijd willen meedenken met de gasten en tot op het laatste moment nog meebewegen om aan alle wensen te kunnen voldoen en de gasten te ontzorgen. ‘Nee’ kennen we niet en we lossen het altijd wel op. Net dat extra stapje zetten en gaan voor kwaliteit!