Vergaderen in Amsterdam, wat is van belang?

Dinnemarie Dresen op 18 maart, 2021

De mogelijkheden voor vergaderen in Amsterdam zijn eindeloos. Er zijn zoveel verschillende locaties… misschien zie je door de bomen het bos niet meer. Wat onderscheidt een vergaderlocatie nu van de rest? Hoe maak je de juiste keuze en bovenal: Hoe kijk je door de mooie advertentie praatjes heen. Je zoekt een partner, een vergaderlocatie die jou en jouw persoonlijke vergader wensen begrijpt. In deze blog ontdek je tal van zaken waar je misschien niet direct aan denkt maar die wel belangrijk zijn bij het maken van je locatiekeuze als je gaat vergaderen in Amsterdam.

Nummer 1 Bereikbaarheid

De locatie is misschien wel het belangrijkste wanneer je gaat vergaderen in Amsterdam. Je zoekt naar een centraal punt dat goed bereikbaar is met verschillende vervoersmogelijkheden. Je wilt niet nog een eind lopen nadat je eindelijk een parkeerplaats hebt gevonden en een marathon lopen nadat je ‘lekker’ met de trein bent gegaan is ook geen optie. Aristo meeting center Amsterdam ligt centraal voor bezoekers die met de auto én het OV komen, zelfs schiphol is binnen 10 minuten bereikbaar. Goede bereikbaarheid maakt vergaderen in Amsterdam een stuk makkelijker.

Communicatie & persoonlijk contact

Zoals er in de intro staat: Je bent op zoek naar een vergaderlocatie die jouw vergader wensen begrijpt. Een goede communicatie en persoonlijk contact is dan heel belangrijk. Het organiseren van een vergadering mag niet onderschat worden, er komt onverhoopt toch veel bij kijken. Een sparringpartner van een meeting center is in dat geval geen overbodige luxe. Zie het als een extra hulpmiddel. We luisteren naar je wensen, denken actief mee en zorgen ervoor dat jouw vergadering vlekkeloos verloopt. Ons Aristo Team Reservations staat steeds voor je klaar wanneer je wil vergaderen in Amsterdam.

Faciliteiten

Een vergaderlocatie in Amsterdam kan er spectaculair uitzien maar wat als ze uiteindelijk niet de juiste faciliteiten hebben om jouw vergadering te ondersteunen? Je moet jezelf afvragen wat de essentie is van de vergadering. Meestal is dat efficiënt vergaderen of brainstormen over de punten die op de agenda staan. Een ruimte uitgerust met de nodige materialen zoals onder andere: een beamer, pen & papier, een stabiele internetverbinding, juiste verlichting en voldoende daglicht zijn dan van belang. Denk zeker ook aan eventuele extra benodigdheden zoals: Digitale flip over (Samsung Flip), online vergaderset voor een online meeting, geluidsinstallatie met draadloze handmicrofoon. Deze extra benodigdheden kunnen voor jouw vergadering het verschil maken. Maak je wensen kenbaar zodat de locatie actief kan meedenken.

Corona beleid

Ga jij er ondertussen blindelings vanuit dat iedereen de corona regels volgens het boekje hanteert? Het kan geen kwaad om even de corona pagina te raadplegen van de locatie die je overweegt te boeken. Je ziet in één oogopslag of de vergaderlocatie begaan is met de corona crisis zodat je zorgeloos kunt vergaderen in Amsterdam. Hier lees je het corona beleid van Aristo meeting center en ontdek je hoe corona proof onze locaties zijn.

Catering

De één heeft er geen problemen mee, de ander vindt vergaderen erg vermoeiend. Pauze momenten voorzien van catering zijn belangrijk: Het zorgt voor een duidelijke balans tussen werkmomenten en rustmomenten waardoor je vergadering efficiënter wordt. Wanneer je gaat vergaderen in Amsterdam let je dus goed op het cateringaanbod van de vergaderlocatie. Zijn er coffee lounges? Hoe zit het met ontbijt, lunch of diner? Wat als je wilt wandelen tijdens je pauze? Denk hierover na en informeer altijd naar de mogelijkheden.

De checklist

Op locatieniveau weet je nu waarop je moet letten wanneer je wilt vergaderen in Amsterdam. Ik weet dat er meer komt kijken bij het organiseren van een vergadering dan enkel de juiste locatie. Daarvoor stelde ik de vergader checklist op. Download hem hier nu gratis. Dan vergeet je helemaal niets meer en kun je zorgeloos vergaderen.

Download gratis vergaderchecklist

Picture of Dinnemarie Dresen

Dinnemarie Dresen

Dé meetingspecialist!