Een kijkje achter de schermen bij Aristo meeting center: René Steenbakkers, directeur

Bas Lancee op 8 maart, 2021

Neem een kijkje achter de schermen bij Aristo meeting center tijdens deze bijzondere corona periode. Maak kennis met René, directeur van Aristo meeting center. René vertelt over de uitdagingen in deze tijd, de positiviteit, en het vertrouwen in Aristo.

Vertel eens René, wie ben je, wat omschrijft volgens jou Aristo het best?

Ik ben René Steenbakkers en al 30 jaar werkzaam bij Aristo meeting center. Sinds 2012 ben ik aangesteld door familie der Kinderen als directeur. Aristo heeft vier prachtige vergader- en trainingslocaties, gelegen in Amsterdam, Eindhoven, Utrecht CS en Utrecht Lunetten. Op dit moment zijn de locaties gesloten vanwege de corona crisis, dit doet pijn en is alles behalve leuk. Bij Aristo is het licht nu tijdelijk uit, maar we proberen met het complete Aristo Team op allerlei manieren de positiviteit hoog te houden. Wat Aristo het best omschrijft is dat het van origine een familiebedrijf is. Dit zie je nu nog sterker terug in de hechtheid waarmee het hele Aristo team samenwerkt. Het ‘wij’ gevoel is sterk aanwezig en ik denk dat we ook alleen samen deze crisis kunnen bedwingen.

Hoe kijk je naar deze moeilijke en vooral onzekere tijd?

Ten eerste wil ik zeggen dat ik begrijp waarom Nederland in lockdown zit. Dit virus heeft ons allemaal in z’n greep. Het heeft invloed op ons privé- en werkleven. In deze moeilijke tijd lijkt het alsof we stilstaan, maar Aristo kijkt graag naar de toekomst. Het afgelopen jaar heeft ons kansen en inzichten gegeven waar we nooit eerder bij stil hebben gestaan en waar we nu de tijd voor hebben genomen. Daardoor zijn we dus ook juist nu volop bezig met verbetering en ontwikkeling van ons concept.

Wat voor impact heeft de corona crisis op Aristo meeting center?

Alle Aristo locaties zijn gesloten, er wordt geen omzet gedraaid en een groot deel van de medewerkers zit thuis. Aristo meeting center bestaat al ruim 36 jaar en deze crisis raakt ons allemaal, maar we zijn een gezond familiebedrijf en wij kunnen dan ook deze crisis doorstaan. Ik ben trots op Aristo en de kracht van alle medewerkers. De afgelopen maanden  zijn er veel nieuwe initiatieven geopperd om coronaproof te kunnen samenkomen. Van uitgebreide lunchboxen, informatieve signing, looproutes, hybride bijeenkomsten tot en met de ontwikkeling van een eigen boekingstool.

Kun je alvast wat meer vertellen over deze boekingstool?

De boekingstool van Aristo is een instrument waarmee de boeker zelf zijn reservering kan beheren. Wij hebben nagedacht over de vraag; Waar heeft iedereen behoefte aan in deze tijd? Het antwoord is duidelijkheid en snel schakelen; dit is nu precies waar de kracht van de nieuwe boekingstool ligt. Eén omgeving waarin je al je opties en reserveringen eenvoudig plaatst en beheert met directe beschikbaarheid. Je stelt jouw bijeenkomst gemakkelijk zelf online samen. Van de zaalkeuze tot en met de arrangementen en audiovisuele wensen. Vanwege de lockdown is de kans groot dat een heel jaar aan bijeenkomsten in de laatste helft van het jaar gepland gaat worden. Het is daarom belangrijk om tijdig de beschikbaarheid te controleren.

Kun je een voorbeeld noemen van een initiatief in deze corona periode waar je trots op bent?

Aristo meeting center is altijd in beweging met blik op de toekomst en focus op maatschappelijke betrokkenheid. We denken graag in oplossingen en zoeken altijd naar nieuwe mogelijkheden. Medewerkers van Aristo geven op de locaties de nodige aandacht aan MVO en invulling aan de nieuwe corona regels, zodat we in de startblokken staan wanneer we weer gasten mogen ontvangen. Voor de vrije uurtjes die overblijven hebben wij onze medewerkers de kans geboden om vrijwillig hun kwaliteiten en skills ook buiten Aristo in te gaan zetten totdat wij zelf weer open mogen.

Zo is een medewerkster mee gaan helpen in een verzorgingstehuis en aanstaande maandag start een Aristo medewerker bij het Rode kruis om tijdelijk deze essentiële sector te ondersteunen.

De kracht van onze medewerkers is dat zij zich op deze manier verbonden voelen met Aristo én een waardevolle bijdrage aan de maatschappij leveren.

Hoe bereid Aristo meeting center zich voor op een heropening?

We staan allemaal te popelen om weer gasten te mogen ontvangen bij de Aristo locaties. Team Aristo is er meer dan klaar voor! Door het hele pand is duidelijk 1,5 meter signing aanwezig, onze Aristo medewerkers zijn volledig geïnformeerd. De luchtbehandeling voldoet ruim aan het bouwbesluit en alle interne werkprocessen zijn aangepast op de Corona protocollen. Tijdens de lockdown hebben de medewerkers ook de tijd gehad om extra trainingen te volgen, zodat zij nog efficiënter ingezet kunnen worden.

We gaan dus #VerantwoordSamenkomen?

Ja! #VerantwoordSamenkomen! Onze zalen zijn compleet ingericht op anderhalve meter afstand,  Hybride faciliteiten zijn aanwezig en we voldoen aan alle veiligheid- en hygiëne eisen. Kortom, wij zijn er klaar voor!

Neem alvast een digitaal kijkje door middel van een ‘Rondje van de zaak’. Klik hier voor de 3D-rondleiding van Aristo Amsterdam, Eindhoven, Utrecht CS en Utrecht Lunetten.

Heb je nog tips voor trainers / vergaderaars die binnenkort weer mogen boeken?

Jazeker! Neem eens een kijkje op onze vernieuwde website of maak gebruik van onze boekingstool. Natuurlijk staan we je ook graag persoonlijke te woord. Het Team van Aristo Reservations staat iedere dag klaar, ook nu we gesloten zijn. Zij zijn er om al je vragen te beantwoorden, mee te denken en te zoeken naar oplossingen. Een tip voor iedereen in deze tijd is; Je hoeft het niet alleen te doen, bij Aristo meeting center doen we het samen! Ik hoop dat we elkaar snel weer zien op een van onze 4 locaties! 

Liever een persoonlijke én coronaproof rondleiding? Klik hier.

RONDLEIDING AANVRAGEN

Picture of Bas Lancee

Bas Lancee

Dé trainingspecialist!