Een kijkje achter de schermen bij Aristo meeting center: Marola, Hostess en Allround medewerker van Aristo Eindhoven

Ellen Hezemans op 11 juni, 2020

Neem een kijkje achter de schermen bij Aristo meeting center. Maak kennis met Marola, de Hostess en Allround medewerker van Aristo Eindhoven.

Marola, wie ben je en wat is je achtergrond?

Ik ben Marola Caris, 58 jaar. Ik ben geboren en getogen in het gezellige dorp Valkenswaard en hoop daar nog vele mooie jaren te mogen genieten van het leven. Na het behalen van mijn MAVO diploma in 1979, heb ik exact 12,5 jaar fulltime gewerkt op de boekhoudafdeling bij Philips in Eindhoven. Ik heb een dochter en een zoon en ben 15 jaar lang oppasmoeder geweest voor 2 gezinnen. Kinderen zijn mijn alles.

Hoe ben je bij Aristo meeting center terecht gekomen?

Thuis zitten is niet mijn ding. Ik hoorde vele leuke verhalen over Aristo meeting center, via mijn zus Rita, zij werkte al bij Aristo. Rita had het altijd over de gezellige collega’s, enthousiaste gasten en de werkzaamheden. Dit sprak mij dan ook enorm aan. Dus op vrijdagavond even informeren onder het genot van een kop koffie bij mijn zus en op maandagavond stond ik al op de werkvloer. Ik kan het me vandaag de dag niet eens meer voorstellen. Ik werk nu al ruim 28 jaar met veel plezier bij Aristo meeting center.

Je werkt als Hostess en Allround medewerker, wanneer heb jij een geweldige werkdag?

Als Hostess ontvang ik de gasten van Aristo Eindhoven met een warm welkom. Ik maak het allereerste contact met een gast, en probeer iedereen zich meteen thuis te laten voelen. Als Allround Medewerker zorg ik er samen met mijn collega’s voor dat de zalen er pico bello uit zien. We zorgen ervoor dat de koffiecorners schoon blijven en dat er niets ontbreekt tijdens de lunch- en koffiepauzes. Als op het einde van de dag onze gasten met een goed gevoel en een glimlach naar huis gaan, dan is mijn dag perfect. Naast deze dagelijkse werkzaamheden ontvang ik een paar ochtenden per jaar een groepje JINC-leerlingen voor een snuffelstage. Zij komen vaak verlegen bij ons binnen, ik vind het dan geweldig om deze kinderen meer info te geven over werken in de horeca. Je geeft de kids een bijzondere ervaring waardoor zij weer opgewekt terug naar school gaan. 

Je werkt al een poos bij Aristo meeting center, wat zijn de grootste veranderingen die jij hebt meegemaakt?

Na zoveel jaar zie je grote positieve veranderingen binnen Aristo meeting center. Dertig jaar geleden was de zaalverwijzing bij de receptie nog met plakletters en magneetstrips. Alle zalen waren voorzien van krijtborden en enorme onhandige projectors. Vandaag de dag heeft Aristo meeting center overal mooie grote LCD-schermen. We hebben nu ook een digitaal whiteboard: de Samsung Flip, een hybride training en meer nieuwe technische snufjes. Aristo meeting center is altijd met de tijd mee gegaan.

Is er nog meer veranderd binnen Aristo meeting center voor de medewerkers? 

Vroeger bestond HR nog niet zoals het nu is. Aristo meeting center heeft hierin enorme stappen gemaakt. Er worden nu cursussen aangeboden voor medewerkers waardoor wij ons kunnen blijven ontwikkelen. Daarnaast worden er horeca gerelateerde cursussen aangeboden, zoals een BHV- en allergieën cursus. Hierdoor worden de medewerkers van Aristo steeds professioneler en gastgerichter. Enquêtes worden afgenomen onder het personeel om de medewerkerstevredenheid te onderzoeken. Dat vind ik een goede zaak! Door deze veranderingen de afgelopen jaren en door de veranderingen die nog komen gaan, blijft mijn werk uitdagend. Elke dag is anders bij Aristo! 

Hoe vind je dat Aristo meeting center omgaat met de 1,5 meter maatschappij? 

Corona is wel een periode die mij altijd bij zal blijven. Gezond zijn en toch niet naar je werk mogen gaan. Ruim 2 maanden geen collega’s en gasten zien, het lijkt een zomervakantie gevoel, alleen je gaat niet op vakantie, maar blijft thuis. Ik ben blij nu weer te mogen werken, weer collega’s en gasten te mogen ontvangen. Toch voelt het zo onwerkelijk, afstandelijk en zo onpersoonlijk met de 1,5 meter afstand. De looproutes, stickers, instructies, aanwijzingen en ontsmettingsmiddelen zijn wennen. Maar het is prachtig om te zien dat het hele Aristo-team, op alle locaties zijn of haar schouders eronder zet om deze pandemie onder controle te krijgen, zodat wij, anderen en onszelf en onze dierbaren niet besmetten. Maar ik hoop dat het binnenkort toch weer 'gewoon' wordt.

Picture of Ellen Hezemans

Ellen Hezemans

Dé marketing specialist!