Je organiseert een training op een externe trainingslocatie. Het trainingsonderwerp, de datum en de locatie zijn geregeld. Maar hoe krijg je de juiste mensen naar jouw training? Je gaat jouw doelgroep ervan overtuigen om hun tijd en geld te investeren in jouw training. Om dit voor elkaar te krijgen, zijn een aantal zaken van belang. Ik help je graag op weg!
Doelgroepbepaling
Voor wie maak je de training? Iedere doelgroep heeft andere behoeftes en hier richt je je training op in. Een doeltreffende manier om een doelgroep te bepalen is het maken van een persona. Een persona brengt in kaart wat de klantbehoeftes zijn. Denk bijvoorbeeld aan de leeftijdscategorie, hobby’s, on- en offline bezigheden, karakterkenmerken en welke trainingslocaties ze wel of niet aanspreekt. Zo kom je erachter waar je deelnemers echt van houden!
On- en offline promotie
Om je deelnemers te bereiken is online communicatie, zoals het inzetten van social media een goede manier om mensen te bereiken. Je begint met het opzetten van een eventpagina. Op je eventpagina deel je voornamelijk interessante content over de inhoud van je training. Hierover vertel ik je straks meer.
Offline communicatie is ook een goede optie. Tegenwoordig wordt er een stuk minder offline reclame gemaakt. Veelal kost het meer tijd & geld dan online communicatie. Dit wil niet zeggen dat offline communicatie minder effectief is. Wanneer je hebt bepaald waar je doelgroep zich bevindt, kun je gericht posters offlyers ophangen op deze locaties. Denk bijvoorbeeld aan de bibliotheek, de eco-supermarkt, het theater of zelfs de sportvereniging. Zorg dat je zichtbaar bent in de omgeving van je trainingslocatie!
De trainingslocatie
De trainingslocatie is het eerste contactmoment van de deelnemers en jouw training. Let op, een eerste indruk beïnvloedt de totaalbeleving van je deelnemer. Om je deelnemers goed te informeren, communiceer je tijdig de bereikbaarheid, openingstijden en specificaties van de externe trainingslocatie. Heb je nog hulp nodig bij het kiezen van dé trainingslocatie die bij jouw training en organisatie past? Lees dan onze blog 4 tips voor het vinden van de perfecte trainingslocatie.
Ben je benieuwd of Aristo meeting center de geschikte trainingslocatie voor je heeft? We hebben vier mogelijke trainingslocaties in Amsterdam, Eindhoven, Utrecht CS en Utrecht Lunetten neem een kijkje!
Tipje van de sluier
Tease je doelgroep met relevante content waar je tijdens je training dieper op in gaat. Deze content kun je delen op de eventpagina van je training. Deel een korte blog, een infographic, informatie over de trainingslocatie of makkelijk toepasbare tips. Door je doelgroep nieuwsgierig te maken naar het trainingsonderwerp krijg je meer aandacht (en bereik) op social media. Het gebruik van #hashtags zal je vindbaarheid opschroeven.
Meeliften op het bereik van externen
Vergeet niet dat er trainingswebsites bestaan die jouw training willen promoten, zoals bijvoorbeeld Springest of Edubookers. Denk ook aan Facebook- of LinkedIn-groepen die over een specifiek onderwerp gaan. De deelnemers van zo’n groep zijn al geïnteresseerd en willen gegarandeerd meer weten van jouw training. Nog een ingang om jouw training te promoten is contact opnemen met de trainingslocatie. Trainingslocaties zijn geïnteresseerd in hun bezoekers. Aristo meeting center promoot graag jouw training op haar social media kanalen!
What’s in it for them?
Ook niet onbelangrijk. Maak op je eventpagina, je website of eventuele andere promotiemomenten duidelijk wat de deelnemers ontvangen, leren of krijgen wanneer ze deelnemen aan jouw training. Waarom kunnen ze deze training echt niet missen? Ben overtuigd van jouw expertise en breng dit over naar potentiële deelnemers.
Organiseer de perfecte training
Het promoten van je training is een ding. Het organiseren van een training vergt veel voorbereiding en kennis over je deelnemers en de geschikte trainingslocatie. Ben je benieuwd of je aan alles hebt gedacht? Download hieronder onze trainingschecklist en organiseer keer op keer de perfecte training!